La distinció Alumni UPV Destacat/a 2024 ha sigut concedida de forma ex aequo a Aina Monfort i Gonzalo García.

El Reglament d'Honors i Distincions habilita per a la concessió de la distinció “Alumni Destacat/a de la Universitat Politècnica de València” al Consell de Govern, a proposta de la Junta Directiva d'Alumni UPV, per a aquelles que formen part d'Alumni UPV que hagen contribuït, de manera notòria, a la promoció de la seua imatge i fins.

La Junta Directiva d'Alumni UPV tenint en compte les candidatures presentades i l'informe emés per la Comissió d'Elecció de l'Alumni Destacat/a, proposa al Consell de Govern l'aprovació de la concessió de la distinció “Alumni UPV Destacat/a de la Universitat Politècnica de València” 2024 de forma ex aequo a:

Dª Aina Monfort Salort | Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny

Sr. Gonzalo García Iranzo | Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Camins, Canals i Ports

S'ha valorat, a més de les seues trajectòries professionals i personals, haver contribuït de manera notòria a la promoció i imatge de la UPV i pel seu compromís amb la Universitat Politècnica de València.

Aina Monfort Salort

•  Head of Operations Airbus Helicopters Spain & Head of Industrial Site Albacete
  •  Enginyeria Aeronàutica (2010)
  • Candidatura presentada per l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny

Aina és part de la primera promoció d'Enginyeria Aeronàutica, i és hui una de les ambaixadores de la UPV. Va concloure els seus estudis amb una beca Promoe en la Universitat de UNSW a Austràlia.

En l'àmbit de la UPV, ha donat suport a les següents iniciatives: representant en Acte lliurament Premis Extraordinaris UPV 2023, representant Airbus per a projecte Empra any 2023 i 2024, participació en conferències per a compartir experiència a l'estranger i en l'àmbit professional en diverses ocasions, suport en l'organització de visites d'alumnes UPV a la planta d'Airbus Helicopters Albacete.

En l'àmbit laboral:

•  Forma part de l'equip Balanç for Business d'Airbus, on es defén la igualtat d'oportunitats i es promouen iniciatives des de la diversitat
  •  Responsable del projecte Better Workplace en la planta d'Airbus Helicopters a Albacete - l'objectiu de la qual és millorar l'experiència de l'empleat i la qualitat de l'entorn de treball
  • Responsable en AHE de Seguretat Operacional - havent reduït l'índex d'accidentalitat en la planta de forma molt significativa
  •  Mentora d'Alumnes d'Enginyeria Aeronàutica en els seus últims cursos de grau/màster

Algunes de les formacions més rellevants i recents en la meua carrera, que han sigut resultat d'un procés de selecció i adjudicació de beca d'estudis: CESEDEN del Curs de Defensa Nacional, LSE Emerging Leaders Programme, MBA Aerospace.

Gonzalo García Iranzo

•  CEO i cofundador de THERMINER
  • Màster Universitari en Enginyeria de Camins, Canals i Ports (2021)
  • Graduat en Enginyeria Civil (2015)
  • Candidatura de l'Escola Tècnica Superior de Camins, Canals i Ports

CEO i cofundador de THERMINER, es destaca com un referent en l'àmbit empresarial, consolidant una trajectòria que va començar amb el seu pas per la UPV en el 2011 i deu anys després va fundar la seua primera empresa.

Mentres cursava el Màster, va realitzar estades a Noruega, en la NTNU (Norwegian University of Science and Technology) i als Estats Units en la UNM (University of New Mexico) on va seguir el camí de la gestió de projectes. Entre els seus assoliments acadèmics, es troba haver obtingut una Beca Santander per a ampliar esta formació en la Universitat de Califòrnia, Berkeley, per a l'obtenció del certificat en tecnologia i emprenedoria, durant l'any 2022.

Ha desenvolupat diverses posicions dins de l'empresa SAP, començant en les seues oficines europees situades a Dublín, ací va oferir servicis a un mercat global, amb clients en America, Europa i Àsia.

Gonzalo és el fundador i CEO de l'empresa THERMINER. Dins d'esta iniciativa, ha desenvolupat un sistema capaç de recuperar la calor dissipada pels servidors i reutilitzar-lo per a diversos usos, com a sistemes de calefacció i aigua calenta o uns certs processos de baixa calor en la indústria. Es tracta d'una tecnologia de refrigeració líquida per a servidors informàtics que aconseguix reduir en un 95% els consums en refrigeració comparats amb els sistemes tradicionals per aire, mentres que permet recuperar el 92% de l'energia que encara consumix el servidor i retorna en forma de calor dissipada.

A més, Gonzalo ha destacat per la seua emprenedoria, portant a THERMINER a rebre nombrosos premis, entre ells, el "Millor Startup Seed" en els VLC Awards 2022, o el Premi Santander X Spain, amb exposició mundial en el Mobile World Congress durant la final global. Este reconeixement testifica els seus assoliments personals i la contribució excepcional al camp empresarial.