El 26 de maig, durant la celebració del Dia Alumni UPV, vam fer lliurament per tercera vegada de la distinció Alumni Destacat, que cerca reconèixer cada any la trajectòria d'aquells membres d'Alumni UPV que hagen contribuït de forma notòria a la promoció de la imatge i les finalitats de la Universitat.

En aquesta ocasió, el Consell de Govern de la Universitat Politècnica de València va aprovar la concessió de la distinció Alumni Destacat al Sr. José Vicente Tomás Claramonte, enginyer tècnic industrial per la UPV des del 1989. Deu anys més tard, funda KERAjet, empresa per al desenvolupament de la primera màquina industrial d'impressió digital aplicada a la producció ceràmica, que canviarà la forma de decorar la ceràmica a nivell mundial. Durant la seua trajectòria, ha rebut nombrosos reconeixements, entre els quals destaca el Premi a l'Emprenedoria Rei Jaume I el 2014.

S'ha valorat la seua trajectòria professional i personal, el seu reconegut prestigi com a emprenedor; haver contribuït de forma notòria a la promoció i imatge de la UPV, i els diferents premis i guardons rebuts al llarg de la seua dilatada i fructífera trajectòria.

La candidatura ha sigut presentada pel Sr. Enrique Ballester, director de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny.

Com definiria KERAjet?

KERAjet és bastant més que una empresa fabricadora de maquinària; és una empresa pionera i capdavantera en l'aplicació industrial de la tecnologia de raig de tinta o injecció (ink jet) drop on demand en la decoració de productes ceràmics, amb un fort component d’R+D+I, ja que KERAjet dissenya i desenvolupa tecnologia mecànica, electrònica i elèctrica per a aplicacions de decoració digital industrial.

KERAjet és una empresa espanyola d'alta tecnologia, que des del seu origen va crear una idea revolucionària (va creure en aquesta i hi va apostar), dins d'un sector tradicional, sense disposar de cap referent en el mercat: la impressió industrial digital de raig de tinta o injecció. De forma continuada fins avui, KERAjet ha apostat i invertit de forma intensiva en la recerca, el desenvolupament i la innovació, que són part fonamental del seu ADN i filosofia empresarial, i que li ha permès, així, continuar sent l'empresa capdavantera i referent, tant a nivell nacional com internacional, oferint sempre a la indústria ceràmica les solucions més avançades i imaginatives, i aconseguint, a nivell mundial, canviar el tradicional procés de disseny i producció de paviment i revestiment ceràmic.

KERAjet ha demostrat que la innovació desenvolupada per l'empresa des dels seus inicis ha marcat el camí de la decoració ceràmica.

Quin considera que ha sigut el punt d'inflexió que ha fet que l'empresa despunte i arribe a l'èxit aconseguit?

La tecnologia de raig de tinta o injecció ha suposat una superació dels sistemes de decoració tradicional analògica (serigrafia, flexografia, gravat al buit, etc.) i equival a la digitalització de la serigrafia, el que suposa l'obertura d'una sèrie de noves possibilitats a la decoració de diversos materials en grans superfícies en ceràmica, fusta, plàstics, vidre, metall, etc. L'única oportunitat de supervivència dels nostres clients era augmentar la seua competitivitat i oferir productes de major valor afegit, reduint costos i estocs, exactament el que la tecnologia de KERAjet oferia, així que, per dir-ho d'alguna forma, KERAjet ha sigut l'oportunitat de suportar la crisi de molts dels nostres clients.

Quins són els valors més importants de l'empresa?

L'avui de KERAjet s'explica en la implicació, la dedicació a una idea (la mare de tota l’R+D+I), amb treball, abnegació i les capacitats tecnològiques d'un equip humà que no ha deixat de créixer i de formar-se, fins a constituir el seu actiu més important.

Què ha suposat per a KERAjet guanyar aquests últims premis tan importants?

Constitueix un reconeixement a una trajectòria de treball, esforç i il·lusió per aconseguir unes màquines que funcionen en el mercat i que han permès canviar la forma de fabricar taulells de la indústria ceràmica. Hem aconseguit que la tecnologia de decoració digital en ceràmica s'haja imposat a nivell mundial, automatitzant processos i aportant solucions productives, i mostrant així la imatge d'Espanya com a país tecnològic a nivell internacional.

Com valores la formació rebuda a la UPV?

La formació rebuda va ser molt adequada i la plataforma d’arrancada de tots els projectes que van sorgir a posteriori a nivell professional.

També cal destacar els valors personals que es fomenten a la universitat i que són fonamentals en tota formació.

Què destacaries del teu pas per aquesta Universitat?

Doncs, sincerament, m'haguera agradat aprofitar més les classes que després tant vaig necessitar i que al seu moment no vaig saber apreciar.

Què creus que et pot aportar formar part d'Alumni UPV?

Ha sigut un honor rebre aquest reconeixement, que de cap manera esperava. I done les gràcies a tot el personal implicat en l'organització d'Alumni UPV, que ens manté vinculats a la UPV.