Iflur, empresa emergent valenciana nascuda en l'ecosistema de la Universitat Politècnica de València conjuntament amb l'acceleradora d'empreses Lanzadera, que desenvolupa i comercialitza rajoles que generen energia amb la trepitjada de les persones, es trasllada a San Francisco (els Estats Units) després d'haver sigut admesa en l'acceleradora Free Ventures. Entitat que només admet quatre empreses innovadores cada semestre, i que ha acceptat aquesta firma en la seua Batch XVIII.

Per això, des d'aquest mes de març, la valenciana ja està treballant dins del programa d'acceleració de Free Ventures que consta d'un pla de mentoria , tallers i ponències de tres mesos, que finalitza amb un Roadshow i Investor Day davant d'angel investors i venture capitals de tot Silicon Valley.

"Estem molt contents i il·lusionats amb aquesta notícia, ja que amb l'ajuda de Free Ventures tenim les portes obertes a l'ecosistema inversor i emprenedor de Silicon Valley", assenyala, en un comunicat, el CEO d'Iflur , David Cayuela.

Iflur, l'objectiu del qual és recuperar l'energia residual que es perd en el dia a dia (gravetat, vibracions, calor, etc.), està orientat a clients amb gran afluència de persones als seus establiments. Per a les instal·lacions temporals, les rajoles es poden aplicar a festivals, esdeveniments, conferències i llocs d'oci nocturn. I per a instal·lacions permanents, es dirigeix a centres comercials, aeroports, universitats, estadis esportius, etc.

L’empresa emergent ara fa "un pas més enllà" i expandeix les seues operacions als Estats Units, primer sota el guiatge de l'acceleradora StEP fa a penes un mes i, actualment, amb Free Ventures.

CONTRACTE AMB L'ESTADI DEL VALÈNCIA

A més, ja compta amb equip internacional, està preparant una ronda de finançament i té un contracte amb l'estadi del València CF, destaquen des de l'entitat.

Free Ventures

És una acceleradora d’empreses emergents creada el 2013 sota l'empara de la Universitat de Califòrnia a Berkeley per a ajudar l’estudiantat de la universitat a desenvolupar les seues idees de negoci. Fins avui, les empreses emergents participades han aconseguit moure més de 90 milions de dòlars d'inversió, vuit empreses han aconseguit entrar en Y Combinator i tres han sigut adquirides. A més, les empreses emergents de Free Ventures han sigut finançades pels majors Venture Capitals del món com Accel, PearVC, Kleiner Perkins i YC.

Sòl d'Iflur