“Vaig dir que em gradué a la UPV i casi que em van contractar directament”: així s'expressava un dels alumni UPV de Mèxic durant la visita de Pepe Capilla, rector de la Universitat Politècnica de València, al país asteca.

El Rector, amb motiu de la cimera de rectors i rectores CRUE-ANUIES que se celebra a Ciutat de Mèxic, es reuneix amb egressats membre d'Alumni UPV. El Rector, acompanyat del Vicerector de Professorat i Ordenació Acadèmica, Juan Carlos Cano, la Vicerectora d´Estudis, Qualitat i Llengües, Marival Segarra i el Cap del Gabinet del Rector, Carlos Ripoll, van tenir l´oportunitat de conèixer de primera mà les experiències d´alguns dels egressats de la UPV a Mèxic.

Entre altres qüestions, el Rector els va preguntar per la seva experiència vital a la UPV i com havia influït en el desenvolupament de les seves carreres professionals amb posterioritat. “Tornaríeu a estudiar a la UPV?” els va preguntar el Rector, i tots van respondre amb un sí rotund. A més, van destacar la necessitat de ser proactiu a l'hora d'inventar-se, reunint al currículum personal de cadascun, a més dels coneixements necessaris, un conjunt de competències transversals que són les que demanen finalment les empreses.

Els perfils dels egressats que van participar a la trobada cobreixen gairebé íntegrament les àrees d'especialització de la universitat, com l'enginyeria, l'art i el disseny, o la tecnologia.

Un programa pioner a Espanya: ALUMNI UPV.

El programa Alumni UPV representa l'interès de la Universitat Politècnica de València de continuar donant suport als seus egressats més enllà del temps que estan fent els estudis. Actualment és un dels més actius d'Espanya i compta amb una extensa xarxa de contactes present a un gran nombre de països.