La distinció Alumni UPV Destacat/ada 2022 ha sigut concedida de forma ex aequo a Regina Monsalve i Raúl Polit.

El Consell de Govern va aprovar la distinció Alumni Destacada i Alumni Destacat 2022 en la sessió del 29 de setembre del 2022, de forma ex aequo, a favor de Regina Monsalve i Raúl Polit, candidatures presentades per l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agronòmica i del Medi Natural i l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura, respectivament.

Per a la decisió s'ha valorat, a més de les trajectòries professionals i personals, i haver contribuït de manera notòria a la promoció i imatge de la UPV, el següent:

• La Sra. Regina Monsalve Mayans destaca per la innovació social i el compromís territorial.
  • El Sr. Raúl Polit Casillas destaca pel caràcter interdisciplinari i internacional, com també per la capacitat innovadora.

Regina Monsalve

Enginyera Tècnica en Explotacions Agropecuàries (1991). Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agronòmica i del Medi Natural. El 1997 va recuperar una finca abandonada de 800 hectàrees i va crear la Cooperativa Finca El Rebolloso, que presideix. També va impulsar la recuperació de l'ovella autòctona valenciana guirra.

El 2009 va fundar l'Associació de Ramaders Valencians de Corder de Pastura. Tresorera de l'Associació de Productors de Garrofó Valencià. Secretària de la Federació de Ramaderes Espanyoles Somos Tierra. Membre de la Junta Directiva del Comitè d'Agricultura Ecològica de la Comunitat Valenciana (CAECV) i secretària de l'Associació Valenciana del Sector Ecològic (ASECOCV). Des del 2015, és presidenta del Col·legi d'Enginyeres i Enginyers Tècnics Agrícoles de València i Castelló (COETAVC).

Col·labora com a mentora de projectes dirigits a xiquetes (Up!Steam, Technovation o Innova) i és promotora de la iniciativa “Jo, enginyera”.

Raúl Polit

Arquitecte (2008) per la Universitat Politècnica de València. Escola Tècnica Superior d'Arquitectura. És màster en Estudis Espacials per la Universitat International de l’Espai (2011) i doctor en Enginyeria de Sistemes per la Universitat d’Estrasburg (2021).

Treballa des de fa més de deu anys al Jet Propulsion Laboratory (Laboratori de Propulsió per Jet) que la NASA té al CalTech. Allí desenvolupa múltiples projectes, entre els quals cal destacar el disseny i la fabricació de teixits intel·ligents, i la concepció de futurs hàbitats al planeta Mart.

Consulta els anteriors Alumni Destacats i Destacades: https://www.alumni.upv.es/es/alumni-destacadoa